Träna online

Träna online

Träna online och kör ditt favoritpass - när du vill och var du vill. 


LADDA NER APPEN OCH KÖR IGÅNG

Du laddar  hem appen antingen från App Store eller Google Play.
Den är givetvis helt gratis, och du kan  träna vilka pass du vill, hur många gånger du vill.

KÖP NYA BAND

Vill du uppgradera dig till de bästa banden på marknaden, ska du köpa våra band på bodyweight.se. 
Ange kod TRÄNA-ONLINE för 25% rabatt!

BODYWEIGHT

Bodyweight® är ett bandträningsredskap med vilket du använder din egen kroppsvikt som motstånd för att träna. 

Bodyweight® använder du enkelt hemma genom att fästa det i ett takfäste, eller tar med på resan och fäster i hotelldörren eller lika gärna runt en trädstam ute på promenaden.



 Själva redskapet består av två band med handtag.



Handtagen är i räfflat gummi för att förbättra greppet och tillåter dig att utföra övningarna stabilare. Banden direkt ovanför handtagen är böjda och har plats för händer och underarmar, vilket förbättrar rörlighet och motverkar risken för att banden ska skava på handleder och armar. 





Under handtagen finns två öglor där man placerar fötterna under vissa övningar. 

Fotöglorna är utformade så att fötterna ska ligga stadigt och minskar risken för att fötterna ska glida ur under en övning. 

Bodyweight® är enkel att ställa in till rätt längd genom de lås som finns på banden och längden på banden kan justeras med ett enkelt handgrepp mellan övningarna. 




Till redskapet medföljer en praktisk och snygg ryggsäck som gör att du enkelt kan förvara, och eller ta med, Bodyweight® var du vill. Bodyweight® tar väldigt liten plats och väger inte ens ett kilo!

BANDTRÄNING

Du behöver inte ett gym, träningsmaskiner eller ett gäng med fria vikter. Det räcker gott och väl med ett träningsband för att ge din kropp en allsidig träning, alltså bandträning.

Med bandträning kan du utföra en stor variation av övningar som ger dina muskler samma träning som om du hade tränat i en träningsmaskin eller med hantlar. Du kan med band utföra en punktträning av armar, rygg, ben, rumpa och axlar, och därmed få en effektiv träning och det bara på 15 minuter.

KROPPSVIKTSTRÄNING

Kroppsviktsträning innebär att man använder den egna kroppsvikten som främsta redskapet eller motståndet i träningen, därav namnet kroppsviktsträning. Antingen kan man träna bara med kroppen, eller ta hjälp av ett mindre redskap. Detta för att undvika skaderisker och underlätta teknikträning. Vi förespråkar kroppsviktsträning med Bodyweight®. Vanliga övningar är bland många andra: armhävningar, pull-ups, core-övningar, dips och squats. Alla övningar kan du enkelt göra hemma, på gymmet eller varför inte utomhus när så vädret tillåter.

Kroppsviktsträning en väldigt flexibel träningsform i jämförelse med att jobba med träningsmaskiner. Du använder din kropp som redskap och du kan träna högintensivt, lågintensivt, uthållighetsträning eller styrketräning - du väljer. 

FEMTON MINUTER OM DAGEN

Det är fullt möjligt att få en effektiv träning som går igenom alla dina muskelgrupper på kort tid och också få ett positivt resultat. Du kan träna en femton minuter om dagen och få en fullgod träning. Det gäller att få upp pulsen och träna i ett högre tempo än vanligt. Göra övningarna noggrant men i ett något högre tempo, få upp flåset och minska vilan. 

Det finns en metod som kallas 10-20-30 som du enkelt kan pröva nästa gång du till exempel springer. Du börjar lätt i 30 sekunder för att höja tempot nästa 20 sekunder och de 10 sista sekunderna på minuten kör du i maxhastighet (alltså så hårt som du kan springa). Och så börjar du om från början. Du gör samma procedur fem gånger, sen vilar du i två minuter och sedan kör du två till tre gånger till.

Tränar du högintensivt, med hög puls och lite vila, femton minuter om dagen, är det all träning du behöver! Träningen ska vara hård, för dig. Det vill säga, ett pass, övningar i en kombination och takt, som jag pressar mig igenom och som verkligen är utmanande för min styrka och min puls, - kanske är en baggis för någon annan. Att få resultat men ändå bara träna femton minuter om dagen bygger på att man kör hårt – högintensivt, i femton minuter varje dag. Ju mer du tränar, desto mer kommer du både att orka och hinna på den där kvarten.

LYCKA TILL!
/BODYWEIGHT